Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0
|
Безпечний Інтернет
Всесвітній День безпечного Інтернету
План заходів в КЗ "Шевченківське НВО ЗЗСО-ЗДО" до Всесвітнього Дня безпечного Інтернету
№ |
Заходи |
Термін виконання |
Відповідальні |
1 |
Книжкова виставка «Інтернет – світ широких можливостей» |
06.02. |
завідуюча бібліотекою |
2 |
Конкурс бюлетнів або буклетів «Я за безпечний Інтернет» (8-11 класи) |
08.02. |
педагог-організатор |
3 |
Конкурс малюнків «Інтернет очима дітей» |
08.02. |
педагог-організатор |
4 |
Виховні години, бесіди "Правила безпечного Інтернету" (5-11 кл.) |
06-11.02.
|
класні керівники |
5 |
Перегляд мультимедійних роликів «Комп’ютер: ворог чи друг» для учнів початкової школи |
08.02 |
вчителі початкових класів |
6 |
Конкурс відеороликів та презентацій на тему "Реальні небезпеки віртуального світу", "Інтернет – світ широких можливостей"( 8-11 кл.) |
08.02 |
вчителі інформатики, класні керівники |
7 |
Поновлення інформації на сайті школи сторінки «Безпечний Інтернет» |
до 15.02 |
відповідальні за інформаційне наповнення сайтів |


Перший тиждень лютого в Шевченківському НВО пройшла під гаслом «Ми за безпечний Інтернет». Було проведено ряд заходів, зокрема, завідуюча бібліотекою Компанець Ю. М. організувала книжкову виставку «Інтернет – світ широких можливостей».
Класоводи та класні керівники провели класні години на тему «Правила безпечного Інтернету». Класний керівник 7 класу Коровай І. В. провела виховну годину на тему «Всесвітній День безпечного Інтернету» де «підписала контракт» з учнями про правила користування Інтернетом.
Учні середніх класів взяли активну участь у конкурсі малюнків «Інтернет очима дітей», а учні старших класів випустили стінгазети «Я за безпечний Інтернет».
Учні 9-11 класів презентували свої проекти на теми «Інтернет – світ широких можливостей» та «Реальні небезпеки віртуального світу». А в період підрахунку балів учні пройшли тест на Інтернет-залежність, який підготувала вчитель інформатики Коровай І.В.
Учням початкових класів була представлена презентація на відповідну тему.
Завантажити посібник у форматі PDF:
«Виховання культури користувача Інтернету. Безпека у всесвітній мережі»
Листи:
Лист МОН України № 1/9–768 від 06.11.09 «Про захист дітей та молоді від негативних інформаційних впливів»
Лист МОН України № 1/9-916. від 28.12.09 «Про проведення дня безпечного Інтернету»
Лист МОН України № 1/9-815. від 11.11.10 «Про проведення конкурсу «Онляндія в моїй школі»
Спеціалізовані веб-ресурси:
Програмне забезпечення для блокування небажаної інформації на сайтах:

У 2011 році у рамках програми Microsoft «Партнерство в навчанні» кафедрою превентивної роботи та соціальної політики ЮНЕСКО в Україні було проведено Всеукраїнське широкомасштабне дослідження «Рівень обізнаності українців щодо питань безпеки дітей в Інтернеті». Детальне дослідження вперше було проведено в Україні. Його результати наведені нижче.
Ключові результати:
З 96% дітей-користувачів Інтернету віком від 10 до 17 років 51% не знає про небезпеки в мережі.
52% дітей виходять в Інтернет передусім для спілкування у соціальних мережах, де залишають свій номер мобільного телефону (46%), домашню адресу (36%), особисті фото (51%).
44% дітей знаходяться у потенційній зоні ризику (розміщують особисту інформацію) і 24,3% вже були в ризикованих ситуаціях (ходили на зустріч з віртуальними знайомими). У віковій групі від 15 до 17 років цей показник досягає 60,3%.
72,5% дітей хочуть отримувати більше інформації про те, як убезпечити себе в Інтернеті. 77% батьків також висловили бажання більше дізнатися про безпеку Інтернету для дітей.
У сім’ях діти краще за батьків розбираються у комп’ютері та Інтернеті. З 81% батьків, у яких на домашньому комп’ютері є антивірус, 95% зазначили, що його установкою і налаштуванням займалася дитина.
Думку про те, що навчати дітей безпеці в Інтернеті повинні вчителі, розділяють 95% батьків і лише 13% самих вчителів.
На які ризики діти наражають себе в Інтернеті?
Серед ризиків в Інтернеті діти одразу називають найвідоміші: віруси – 39%, «дорослий» контент (маються на увазі сайти із порнографічним змістом) – 21%, Інтернет-залежність – 19% та шахрайство (мається на увазі викрадення особистої інформації і паролів, банківської інформації, шахрайство за допомогою Інтернет-магазинів та онлайн-сервісів з платними СМС) – 3,45%.
Дослідження показало: що дорослішою стає дитина, то більш безтурботно вона починає поводити себе в Інтернеті. Так, на реальну зустріч з людиною, з якою знайомі лише віртуально, вже ходили майже 12% опитаних дітей віком 10-11 років та більше ніж 60% підлітків 15-17 років. Дані про своїх батьків у мережі (місце роботи, посада) залишили 0,4 дітей віком 10-11 років та 6,5% 15-17-річних.
Найпопулярніші за відвідуваністю серед дітей ресурси в Інтернеті – соціальні мережі – містять найбільшу загрозу з точки зору доступності особистої інформації для сторонніх осіб. У соціальних мережах свій особистий номер телефону вже залишили 46% дітей 10-17 років, вказали домашню адресу – 36%, розмістили особисті фотографії – 51%.
При цьому показово, що від загальної кількості бажаючих отримати більше інформації про ризики в Інтернеті (72,5% респондентів-дітей) більшість – 89% хоче знати більше саме про захист у соціальних мережах.
Що думають батьки про безпеку дітей в Інтернеті?
Рівень користування Інтернетом серед батьків нижчий ніж серед дітей і становить 70,6%. У сім’ях діти краще за батьків розбираються у комп’ютері та Інтернеті. З 81% батьків, які підтвердили, що у них на домашньому комп’ютері встановлено антивірус, 95% вказали, що його установкою та налаштуванням займалась дитина.
На думку батьків, можливість викрасти дитину, використовуючи Інтернет, більш ніж реальні – так вважають 76% опитаних. Але при цьому 73% батьків вважають, що вони знають про небезпеку в Інтернеті, і що саме їхня дитина також захищена у мережі, тобто знає про ризики і може їх уникнути.
81% батьків підтвердили, що використовують вдома батьківський контроль. 56% з цього числа мали на увазі не програмне забезпечення, а саме психологічний контроль з боку батьків: питають, які сайти відвідують, чи є проблема у мережі та інше. Насправді «батьківський контроль» – це програмний продукт, який дозволяє значно убезпечити перебування дитини у мережі Інтернет.
Про те, що їхні діти користуються Інтернетом в Інтернет-кафе та у школі, батьки, виходячи з дослідження, не підозрюють. Місцями виходу в Інтернет вони назвали дім (69%) та дім друзів (30%). Але при цьому більше 16% дітей (у віковій групі 10-11 років цей показник досягає 30%) періодично виходять в мережу з Інтернет-кафе.
Також 81% батьків, які впевнені у безпеці своєї дитини в Інтернеті, вважають (часто помилково), що їхня дитина повідомить їх про заплановану зустріч з віртуальним знайомим (але 75% дітей, що проводили такі зустрічі, приховують цю інформацію від батьків).
97% батьків впевнені у необхідності навчати дітей безпеці в Інтернеті в рамках шкільної програми, у той же час 72% покладають цю відповідальність і на себе.
Чи готові вчителі навчати дітей питанням безпеки у мережі Інтернет?
Серед вчителів рівень користування Інтернетом вищий, ніж серед батьків – 83%. Про свої знання з приводу небезпек у мережі завили 85% вчителів і 27% дійсно з ними знайомі. При цьому 68% вважають, що тема безпеки у мережі – чергова реклама антивірусного програмного забезпечення.
Учителі – найбільш обізнана аудиторія дослідження. Серед ризиків у мережі вчителі називають шахрайство – 48,8%, віруси – 21,3%, прояви насильства над дітьми (мається на увазі як психологічне насильство під час перегляду певних матеріалів, так і реальне насильство внаслідок активності в Інтернеті) – 20,7%. При цьому, незважаючи на обізнаність, 68,3% вчителів вважають, що питання небезпеки в Інтернеті більше рекламується виробниками антивірусного ПЗ, ніж реально існує.
Як один із методів підвищення рівня безпеки у мережі 93% опитаних вчителів пропонують обмежити перебування дітей онлайн, при цьому 55,5% зразу ж вказують на те, що це буде не результативно.
96% вчителів погоджуються, що дітей треба вчити основам безпеки у мережі. Але при цьому тільки 13% з них впевнені, що цим повинна займатися школа, і 56% - делегують цей обов’язок батькам. 78% думають, що бесіди з дітьми у школі на тему безпеки в Інтернеті будуть дуже корисними. Але 65% впевнені у тому, що проводити їх повинні спеціалісти, а не вчителі даної школи (як варіант, вчителі, запрошені з іншої школи).
Як висновок можна констатувати недостатній рівень поінформованості дітей на тему безпеки в Інтернеті при високому рівні ризиків, які можуть трапитись з дітьми у мережі. До того ж зовсім недостатнім є рівень залученості батьків та вчителів у процес виховання культури безпечного користування Інтернетом серед дітей.
Почитай обов'язково!
Інтернет - це корисно чи шкідливо?
Безпека дітей в мобільному Інтернеті
Каталог "Білих сайтів"
5 правил користування електронною поштою
Дитина - ком'ютероман. Що робити?
Безпечне використання Інтернету дітьми різного віку
«Поделись улыбкою своей,
И она к тебе не раз еще вернется» — м/ф «Крихітка Єнот»
19 вересня 1982 року можна вважати Днем народження «Смайлика». В цей день Скотт Фалман, будучи професором Університету Карнегі-Меллона, запропонував графічно передавати усміхнене обличчя за допомогою трьох символів, які слідують один за іншим: двокрапка, дефіс, закриваюча дужка. Це нововведення отримало просту назву «смайл» (з англ. «Посмішка») і знайшло широке застосування в комп’ютерній сфері — особливо в Інтернеті і соціальних мережах.
З появою першого «смайлика» електронний лексикон істотно поповнився. Три елементарні символи дозволили мільйонам людей виражати свої емоції без слів.
«Смайлик — це візуальний дезодорант. Його зазвичай ставлять, коли юзеру здається, що від нього погано пахне. І він хоче гарантовано пахнути добре» — Віктор Пєлєвін
День народження «Смайлика» зберігся в електронному вигляді, оскільки Фалман відправив лист на один з головних форумів своєї країни, в якому написав повідомлення з двома смайликами: веселим :-) і сумним :-(.
Створення смайлика спочатку було пов’язане з тим, що користувачі Інтернету часто не знали, як позначити повідомлення жартівливого характеру, щоб це було всім зрозуміло. Однак через десятиліття цей символ став незамінним у сфері електронного спілкування. Зараз смайлик багатоликий, він здатний виражати радість, здивування, захоплення, смуток та інші емоції.
«Найскладніше в написанні дисертації — не ставити смайлики після кожної вдалої думки)))» — студентський гумор.
|
Календар
« Березень 2021 » | Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Нд | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |

|